De studenten gaan me steunen.

9 januari 2018

Vandaag in een paar klassen m'n plannen bekend gemaakt. Studenten dachten eerst dat ik een verhaaltje had verzonnen. Pas later zagen ze dat het echt was, en dat ik over een paar weken weg ben. In de koudste stad op aarde.

Lang leve Google Maps.

Met groepen studenten uitgerekend (schattend) hoe lang je er over zou doen als je van Den Haag naar Jakoetsk zou gaan....lopend. Met maar een paar gegevens konden we tot op 5 uur nauwkeurig de berekening maken.

Ben benieuwd welke opdrachten ik van studenten, collega's en vrienden ga krijgen.

Een paar studenten gaan na op welke manier zij kunnen bijdragen aan deze reis. Ilias probeert op z'n stage/werkplek (Media Markt Rijswijk) een vlog camera te regelen.

Enes gaat bij Albert Heijn plannen maken om uit te voeren in Jakoetsk. Ben benieuwd. Succes Enes!

Saba wil dat ik het 'Coca-Cola Pepermunt' experiment ga uitvoeren bij -35 Celcius.

Kortom, eigenlijk is de reis al begonnen

1. Reza:
    Gaat u ook skieen?
  2. Nick Molenaar:
    Leuk iniatief hoor!
  3. Khyber:
    11 januari 2018
    Allereerst wens ik u zeer veel geluk en succes met uw project. Zoals ik u had gezegd, ontvangt u een aantal opdrachten van Chef de Blokker binnenkort.
  4. Ton van den Hout:
    11 januari 2018
    @ Khyber. Heeft Blokker handige thermometers die ook -45 Celcius kunnen meten? Ik maak er graag reclame voor.
  5. Paola Ovalle:
    11 januari 2018
    Ik wens je veel succes op je reis, je bent een zeer avontuurlijke meester van Hout
    een dikke knnfel Paola
  6. Jeanette:
    12 januari 2018
    Een vraag van Nino ( 10 jaar)Denk je dat je door de kou gaat afvallen of juist gaat aankomen.
  7. Ton van den Hout:
    12 januari 2018
    @nino: Er zal op Schiphol vast wel een weegschaal zijn. Ik ga me vooraf en bij terugkomst wegen.
  8. Peter:
    Ik zet in op afvallen!
  9. Ton van den Hout:
    12 januari 2018
    De vraag van Nino (10 jaar) leidt tot veel gedachten: Als ons lichaam voor 75% bestaat uit water, dan moet dat water wel op temperatuur worden gehouden. Ik weeg 90 kilo, en ben dus vergelijkbaar met een zak met 67,5 liter water dat op een temperatuur van 36,5 C gehouden moet worden. Daar moet het lichaam flink voor stoken als je naakt buiten staat als het -40C is. Ik wil het experiment wel aangaan door een plastic zakje te vullen met 1 liter water..... dat op het balkon zetten. Hoe lang duurt het tot het bevroren is. Ook tijdverloop warmte verlies in de gaten houden.
  10. Saar:
    16 januari 2018