Naam:
319
Video’s:
212

Over mij

Tja, eh .... wat zal ik eens zeggen?

In professionele zin in ieder geval onderwijsbeest in hart en nieren. En in persoonlijke zin steeds maar weer op zoek naar........ geen flauw idee...... iets als 'beyond the horizon'

Over mijn reis

Enige tijd geleden zag ik een jas.

Een flinke jas eigenlijk.

Mooi, maar absurd dik, warm, en vol met eigenaardigheden. Ik werd verliefd op de jas, kon me beheersen, en liep weer verder. De winkel uit, terug naar het normale leven.

De jas bleef aankloppen. 's Ochtends bij het opstaan, en, absurd, soms tijdens het lesgeven. Er is iets met die jas.

Maar een valide argument om het monster te kopen had ik niet. Zo koud is het in Den Haag nou ook weer niet. Dus ...... een plan bedenken om die jas toch te kopen.

Een reis naar Jakoetsk......de koudste stad op aarde.

Vorige week in Groningen de knoop doorgehakt, de jas gekocht bij G-Star in de Herenstraat en nog dezelfde avond vlucht geboekt en hotel geregeld.

Komende 7 weken voorbereiding afwikkelen:

Visum regelen, vaccinaties bij GGD, en..... vragen verzamelen.

Ik nodig iedereen uit die vragen beantwoord wil hebben over het bestaan in de koudste stad op aarde. Ik zal proberen vragen te beantwoorden, experimenten uit te voeren en met foto's alles te onderbouwen.

Bezochte landen

Ik heb 29 landen (12%) bezocht:

Andorra, Argentinië, België, Brazilië, Chili, Curaçao, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Gibraltar, Hongarije, Ierland, IJsland, Israël, Italië, Marokko, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Paraguay, Polen, Portugal, Rusland, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.