Nog drie dagen te gaan...

21 februari 2018

Het gaat koud worden in Nederland. Dat zag ik op het journaal.

Misschien zelfs -10 C.

Ik hoop dat ik volgende week zaterdag kan gaan schaatsen op de Hofvijver.

Vandaag bezoek gehad van TV-West.

Uitzending toegevoegd aan Videos, hierboven.

Of voor de telefoongebruikers, hieronder.

1. D. Plate:
    21 februari 2018
    Ik vraag mij toch wat dingen af over het leven in extreme kou. Je gaat naar een stad en bij een stad horen winkelstraten. Hoe ziet zo'n winkelstraat er nou precies uit bij dit soort temperaturen?. Lopen daar mensen te winkelen? Hebben ze etalages?

Een logisch gevolg van de temperaturen zou kunnen zijn dat er overdekte en goed verwarmde winkelcentra zijn. Maar wat doe je dan met je jas die tot - 40 graden aankan? .. Zijn er kluisjes?
  2. Sashaaa:
    22 februari 2018
    D plate ja de meeste kleding winkels enzo zitten in rusland in overdekte winkel centrums en ja er zyn kluisjes die man gaat naar rusland niet naar afrika ahahah
  3. Sandra:
    23 februari 2018
    Ik ben benieuwd naar de betekenis van Yakutsk en de maatregelen die in het dagelijks leven worden genomen om je aan te passen aan deze koude omstandigheden zoals op scholen en in het verkeer. Hoe is het openbaar vervoer georganiseerd en hoe lukt het opstarten van voertuigen bij lage temperaturen? Hoeveel uren daglicht heeft deze stad en hoe worden de huizen verwarmd? Hoe is het onderwijs op een middelbare school georganiseerd en wat is de gemiddelde leeftijd van studenten? Is Rekenen een verplicht vak?
    Goede reis!
    Go for it!