Dit vraagt om rekenkwesties....

19 december 2018 - Den Haag, Nederland

Inmiddels alle checks gehad en goed doorstaan. Zit nu bijna bij het vliegtuig, en heb m'n Mac aan de oplader hangen. Handig, want dan kan ik schrijven zonder zorgen.

Dit automatische incheck machine werkte op zich wel, maar een stoel uitkiezen...ho maar. Dat knopje deed het niet. Ik kreeg een plaatsje aan het raam.

Van vorig jaar weet ik nog hoe claustrofobisch ik werd, vooral als er twee Russische Reuzen naast je liggen te snurken. De dame van de bagageband heeft me gelukking bij het raam weggehaald en helemaal achterin het toestel aan het gangpad gezet.

In Moskou hoop ik op een vergelijkbare vriendelijkheid.

Het wemelt hier van rolbanden. Sommige mensen lopen naast de rolband, anderen staan op de rolband en weer anderen lopen op de rolband. En onderzoeken kinderen lopen op de rolband de verkeerde kant op en komen geen stap verder.

Ontdekt dat ik m'n warme trui in de koffer heb gedaan. Zit nu in hetzelfde kloffie alf vanmorgen. Overhemd + pull over.....en in Moskou vriest het morgen 14 graden. Moet nog iets bedenken.

Morgen berichten uit Moskou, misschien met een aardig bontje tegen de kou.

1. Heleen:
    19 december 2018
    Voorbereiding is het halve werk! Succes!!
  2. Reinier:
    19 december 2018
    Op vliegveld Moskou verkopen ze extreem slechte Kersttruien. (En ook kalenders waarbij Poetin elke maand een hond knuffelt)
  3. S2I:
    Have fun en succes !!!
  4. Ton van den Hout:
    20 december 2018
    @S2I: leuke naam gekozen.... wie zit daar achter?? Mo? Ilias? Loukman? Redouan? Vreemde gedachte dat ik een paar uur geleden nog bij jullie examen was, en nu zit ik hier in Moskou binnen met koffie, een broodje en muziek die iets te hard staat.
    Buiten jas dicht en muts op. Maar eerst ontbijten en wachten totdat de stad wakker is.