Inmiddels in Jakoetsk....

26 februari 2018 - Jakoetsk, Rusland

Na twee nachten Aeroflot en één dag Moskou, zit ik nu achter basic bureautje te tikken.  Siberie is echt heeeeeel groot. Na het opstijgen van Moskou waren gedurende een kwartier nog lampjes te zien beneden. Daarna begon het grote niets.

Ik had het warm in het vliegtuig, zeer warm waardoor in claustofobische gevoelens kreeg. Wat was ik blij na 7 uur uit die buis te zijn. Het was zo'n kleintje...een Boeiing 737. Gedwongen 7 uur op een halve vierkante meter in het donker zitten.

Pavel heeft me opgehaal en naar m'n hotel gebracht. Strak om 14:30 trekken we de definitieve plannen. Eerst wil ik douchen, stukje slapen, ontbijten etc etc.

Dat ga ik dus nu ook doen. Doei....enne het Oog in de gaten houden. Ik had ze vanochtend aan de telefoon, terwijl ik m'n spullen in de drukte uit de hangbakken van het vliegtuig pakte. Niet handig om dat live te gaan. Morgen opnieuw proberen.

1. W.derks:
    26 februari 2018
    Oeps, dat is even afzien. Goed dat Pavel je opwacht. Ben benieuwd naar jullie plannen.
    geweldig dat zijn studenten je meehelpen.
  2. Paul:
    26 februari 2018
    Kleine geruststelling, hier in NL ook goed koud maar niet zo spannend als in Jakoetsk!
  3. Inge:
    26 februari 2018
    Heel veel plezier daar Ton!
  4. Marcel:
    26 februari 2018
    Bloedjespannend en erg plezierig dat je werd opgewacht en naar hotel gebracht. Lukt communicatie in Eng een beetje?
  5. Ton van den Hout:
    26 februari 2018
    @Marcel: alles is bloedjespannend.......vooral het onbekende.....en ook nog in toenmalige USSR.......in de regio van de Goelachs..........nog nooit op deze planeet geweest....maar gelijktijdig zie ik alleen maar gewone studenten zijn die met mobieltjes spelen, leerkracht die onderbetaald wordt.
    En wat betreft Engels.... mooi dat studenten Engels willen leren, maar het niet kunnen. Bij gebrek aan docenten..... De studenten willen, maar de school kan het niet bieden.
    Wat is er dan leuker om een weekje rond te sjouwen met een man, een jas en een verhaal?
  6. Isabella:
    27 februari 2018